Isnin, Mac 14, 2011

Layakkah aku mentarbiyah orang?

(entry "feeling" sikit kali ini..err..)

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!

Memang agak pelik tajuk kat atas tu....tapi...biar saya kasi "story" sikit...kenapa soalan ni boleh keluar...

Baiklah...kalau kamu , kamu dan kamu semua tengok entry tahun lepas (tekan sini)..saya ada cakap yang saya nak jadikan blog saya ni blog bermanfaat kan?

Nak jadikan blog tutorial..hah! Saya yang cari tutorial adalah...

Nak ceritakan pasal tips blog? Huh...saya sendiri bukanlah seorang yang mahir dalam blog-blog ni....saya yang cari tips tu adalah..huh!

Nak cerita pasal tips pelajaran..hmm...entahlah...sebab semua teknik belajar yang saya lakukan semuanya saya tiru daripada orang lain....ye tak... (macam la saya ni pandai sangat...wekk...)

Nampak sangat ke-tidak-hebat-an saya ni....



Baiklah..jadi...saya rancang nak jadikan blog ni sebagai medan untuk meluahkan pandangan tentang apa yang saya nampak dalam hidup saya...dan saya cuba jadikan setiap entry saya tu berkait dari sudut keagamaan...

Kalau saya nampak kesedihan..itulah yang akan saya ceritakan...

Kalau saya nampak pergaduhan...penderitaan...itulah yang akan saya ceritakan...

Tapi...saya juga terfikir...untuk sampaikan dakwah..sebab saya cemburu melihat sesetangah blogger..malah ada yang lebih muda daripada saya...menjadikan blog mereka sebagai tempat berkongsi ilmu keagamaan...

Tapi....masalahnya....

Layakkah saya mentarbiyah orang?

Saya ulang balik...layakkah saya mentarbiyah orang? Sedangkan saya sendiri bukanlah baik sangat...saya pun buat kesilapan..malah kesilapan itu pun adakalanya boleh dikatakan sebagai kesilapan yang paling bodoh yang saya pernah buat..

Layakkan saya mentarbiyah orang? Sedangkan ilmu yang saya ada pun kalau nak dibandingkan, hanyalah seperti setitis air di dalam sebuah lautan yang luas...uhh..

Layakkah saya mentarbiyahkan orang? Layakkah?

Sehingga kini saya masih mencari jawapannya.....

Tak mengapa...biarlah saya bermuhasabah diri dulu....

Saya betul-betul mangharapkan kata-kata semangat daripada anda..

2 ulasan:

Cikgu Fikri berkata...

Citer jerk aper2 dlm blog..
yg penting memuaskan jhati kita dan juga pembaca..
huhuhuh :)

Nurul Nazifa Azmi berkata...

haha...terima kasih cikgu fiq! hihi.. :D