Khamis, Disember 30, 2010

Saya nak jadikan blog saya blog bermanfaat!

Assalamualaikum semua! Hmm....4 hari bercuti sakan dengan keluarga (meronda la tuu..) ..penyakit M dah menyerang....haha..syuh! Syuh...penyakit M..saya nak jadi remaja produktif! :D

Sambung balik...apa yang kita cakap tadi...oh ya!

Blog bermanfaat?

Ya....memang betul..saya memang nak jadikan blog saya sebagai blog yang bermanfaat...

Kenapa?

Lihat di bawah...

1. Semua yang saya tulis akan dipersoalkan...

+  Tak percaya? Ya..ini memang betul....sebab saya mungkin (bukan mungkin..dah memang pun..) berisiko untuk "mengaibkan" orang tanpa disedari...jadi...daripada saya bercerita yang bukan-bukan...baik saya sebarkan perkara yang bermanfaat kan? Saya tak nak beri impak buruk pada orang lain... :)

2. Tak nak sia-siakan blog ni....

+ Ini sudah semestinya...ye la...penat nak register tu la..ni la...nak edit tu edit ni...tapi last-last...uhh....satu pun tak ada... :P

3. Blog ini tak sesuai dijadikan diari...

+ Ya...kebanyakan blogger menjadikan blog mereka sebagai diari a.k.a tempat meluahkan perasaan.. 

+ Tapi saya tak nak! Sebab kalau saya jadikan blog ni sebagai diari...saya berisiko untuk menceritakan kisah hidup saya...hitam putih saya..oh no! Rahsia tu! Lagipun..blog ni umum...kalaulah blog ini diari kan...anda takkan jumpa blog yang bernama "alam maya Nazifa"..hehe... :P

+ Ok...memang saya ada luahkan perasaan saya dalam blog ni...tapi semuanya berkaitan dengan keputusan ujian..haha...

4. Berkongsi ilmu kan bagus?

+ Tak dapat dinafikan...tapi biarlah ilmu tu datang daripada apa yang saya tahu..a.k.a..idea sendiri...bukan ambil orang punya saja...hehe....


Baiklah...sampai sini sata cerita saya..Insyaallah...sambung lagi...

2 ulasan:

econpolics berkata...

guud jobb,,,

bab diari tu memang setuju habez ar,,

xde keje nak story idop kat ctu ek,,

Unknown berkata...

hehe...thanks abg.lokman... :)

hehe...betul..diari tu rahsia semua...

kalau kantoi malu gile... :D

cerita pun cerita yang umum aje...ehehe... :D