Sabtu, Januari 29, 2011

Bakal merinduinya...

Gambar ini bukan ihsan daripada encik google...tapi..saya yang tangkap sendiri..ok?

Assalamualaikum dan salam satu blogger...

(sapo ngaja kau salam satu blogger ni ha.....)

Errr....baiklah..baiklah...tukar..tukar...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....hmm..gambar apa kat atas tu ye? Kalau anda nak tau...itulah sekolah saya!! SMK Seri Pagi....sekolah saya dari tingkatan 1 sampai tingkatan 4!

Ya..itu sekolah harian biasa...tapi...bagi saya...sekolah harian yang luar biasa!! Kenapa? Sebab itu alma mater saya!! Dan saya bangga menjadi salah satu daripada warga SMKSP!!!


(Baiklah...siapa yang tak bangga dengan sekolah sendiri sila angkat tangan...)


Tapi...

Selepas cuti tahun baru cina ni...saya dan sebahagian daripada rakan-rakan saya bukan lagi pelajar SMKSP... 

     Kenapa?

(Kalau nak tau baca la...tak nak baca tak pe...saya yang baca...) *merajuk


Sebab kami bakal berpindah!! 3 orang ke MRSM...selebihnya ke SBP..ada juga yang pindah ke SMKA...

 --- tak rasa pelik ke dengan gambar ni?



Kenangan...

Itulah kelas saya tahun lepas...serius..kami bagai keluarga....seorang ada berita semua tahu..(kecuali saya...saya lambat sikit nak dapat signal..haha!)

Tahun itu kami semua menghadapi PMR...dan kami saling membantu sesama sendiri...dan Alhamdulillah...4 orang dapat 9A...

(Tahun lepas 2 orang 9A...ada juga peningkatan..kan?)


Kenangan Kempen Sekolah Hijau 2010..

Masuk tahun 2011...kami berpisah...ada yang pindah ke sekolah teknik..seorang pindah ke Maktab Tentera Diraja...cantik...boleh tahan lagi...

Sekarang? Kami pula yang akan meninggalkan sekolah ini....siapa tak sedih kot? Kami semakin berjauhan dengan kawan-kawan yang lain..tak lupa juga dengan guru-guru yang telah mencurahkan ilmu mereka kepada kami....



Kelas 3 Hibiscus 2010 (Hari Sekolah Hijau)

Coretan hari terakhir sekolah...
  • 7.30- baca surah Yassin
  • 7.45- perhimpunan..pengumuman daripada Cikgu Amran
  • 8.00- nama pelajar yang dapat ke SBP dan MRSM dipanggil ke atas pentas...rats! segan la!
  • selepas perhimpunan..hantar buku teks..oh...sakit bahu!
  • kemudian..cari Cikgu Arshad..alang-alang tu merayau keliling sekolah...ahaha!
  • terjumpa guru-guru yang pernah mengajar -  bersalam-salaman dan bermaaf-maafan..sob'sob'
  • ah! tak jumpa pun Cikgu Arshad...pergi pejabat aje la! Ambil sijil koko...haha..cantikk..
  • balik kelas..letih dowh!
  • turun balik...rehat..melantak makan untuk kali terakhir di kantin sekolah..
  • balik kelas..belajar aje la..walaupun buku teks dah tak ada..ahaha!
  • bla bla bla...balik rumah! oh! sempat ambil gambar dengan kawan-kawan..


Baiklah...saya nak tak ada benda nak cakap lagi...kepada kawan-kawan saya....ada sedikit pesanan...
  • semoga bahagia di sekolah..hati-hati ya di sana...
  • jangan lupakan saya!
  • jangan terpengaruh dengan perkara negatif..
  • good luck for SPM 2012...
  • rindu kalian semua...

Baiklah...andai kata ada la junior yang baca entry ni..
  • good luck untuk PMR..
  • rindu kalian juga..
  • majukan SMKSP!!!
OK...sampai sini saja coretan saya...sekian terima kasih..

(p/s = "cikgu kata : tahniah ya...belajar elok-elok kat sana....jangan datang balik kat sini ye..." ..cantikkkk punyaa ayaaatttt...tapi betul juga...)

(p/s = ini luahan secara umum sahaja..)


SBPI Jempol...here I come..

2 ulasan:

Cikgu Fikri berkata...

cm pernah dgr nama sekolah tu..
heheehe..
fiq yg dh habis sekolah ni, sgt rindu dgn alam sekolah..
ANYway, fiq nak ucapkan TERIMA KASIH BANYAK2 sebab tolong fiq translatekan bahasa Arab tu..
Tq byk2.. :)

Nurul Nazifa Azmi berkata...

hehe...pernah dengar ek? hehe...rasa bangga plak...hihi.. :D

dua tahun lagi saya plak nak habis sekolah...huhu...

Haha...sama-sama cikgu fiq! tu cuma biasa saja..hihi.. :D