Sabtu, September 21, 2013

Ujian untuk orang berjaya...

Assalamualaikum and peace be upon..youuu!!!! (gaya macam Izzat Roslan :P)

Ujian untuk orang berjaya..itulah ayat yang my beloved cousin..merangkap kepada brother figure saya yang saya panggil "abang" cakap bila saya ceritakan perasaan negatif (sedih, marah, dll) saya..haha..

Masa kali pertama nampak..tak hairan sangat..tapi bila dah banyak kali pula diulang dicakap..saya pun macam..

"Eh? Apa maksudnya ni?"

Jadi saya tanya la beloved cousin saya ni....

"Abang...apa maksud abang.. 'ujian untuk orang berjaya' ? "

Syahadan..abang pun bertanya kepada saya..

"Ujian? Untuk apa diuji?"

Aku terkejut seraya aku berkata.. (sejak bila masuk hikayat malim deman ni woii???)

"Mendalam juga..aisehh...memang kena look deep dalam diri sendiri la kan..."

"Yeah..you knew it..bukan semua kena benda yang sama kan? Menandakan rezeki kita berbeda-beda...so..jangan pernah berhenti berharap..pasti ada something yang terbaik menanti kita..cuma...sabarkah kita? Ngeh ngeh... "

Abang boleh berngeh-ngeh lagi..haha...hebatnya abang.. =,=

Sekian itulah cerita saya dan abang saya...sekian terima kasih..lalalala....woha!!!! :P

Tiada ulasan: