Rabu, Januari 23, 2013

Baru perasan..hehe..

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bacalah dengan hati dan minda yang terbuka. Jangan ambil hati..ambil jantung pun tak boleh..ok? :P

Dah..masuk topik terus.

Secara jujurnyalah..aku (kali ni nak guna 'aku' boleh? hehe..no hard feelings ok?)  baru perasan la...bila tengok member-member aku "berpacaran"/"couple"/ dan sewaktu dengannya..mesti clash/putus/break/ seumpama dengannya... 


Okay..yang tu memang tak berapa nak hairan la..sebab selalunya budak-budak sebaya aku / bawah aku memang tahap kematangan masih rendah lagi (aku sendiri pun masih tengok kartun walaupun dah habis sekolah..haha..)

kartun bodoh-bodoh juga aku layan yee...hehe...spongebob tetap terbaik.. :P

Tapi yang aku hairan..kenapa masih ada yang mengharapkan orang yang "dicintai" tu kembali? Sedangkan memang dah terang-terangan "insan" tu dah tak ada hati?? Malah orang yang "dicintai" tu pula sanggup minta kita "gadai maruah" kalau nak kembali bersama dengannya?

Err...sebab aku dah banyak tengok benda-benda macam ni...satu je aku fikir..

Betul juga cakap kakak angkat aku (dah lama tak contact dia)..zaman sekolah tak payah la nak bercintan bagai..cikgu BI aku pun cakap..

"You're brain is so tiny!! You're not ready to go through this love thing!" (lebih kuranglah)

Dan atas sebab tu la hati aku tak terbuka nak ber"cinta" ni..sebab aku takut!!

Betul...zaman sekolah sepaututnya kita ENJOY BETUL-BETUL!!!! Suka ria dengan kawan-kawan (jangan lupa study sudah)..zaman sekolah sepatutnya kita enjoy dengan kawan-kawan, dengan cikgu..dapat result bagus (masalahnya sey ni biaso-biaso jo.. :) ) ..lepak-lepak sambil bincang pasal pelajaran..bukannya kita isi memori persekolahan kita dengan air mata semata-mata KENA TINGGAL DENGAN BUAYAFRIEND dan FAIL SEBAB TAK MAMPU KAWAL EMOSI KETIKA BELAJAR!!

Selalunya orang perempuanlah..diakui..orang perempuan kalau emosi terganggu memang susah nak fokus..kalau barang hilang pun macam nak kiamat rasanya (siapa budak asrama tahu la kot..hehe..)..apa lagi hilang "cinta hati".. (ohh mann..rasa nak facepalm bila tengok ayat aku sendiri.. :P)

*(yang lelaki aku rasa ada yang bersorak kot...NEJ!! (bermaksud "tidak!!!" dalam bahasa denmark).. tak ada kot (husnuzon) :P )

Ok..orang perempuan jangan marah..aku pun perempuan juga..tapi TAK SEMUA MACAM TU OK? Ada je yang pandai kawal perasaan..cuma tu la..agak-agak yang spesies macam aku ni..barang hilang pun rasa macam nak kiamat tu..haha..nasihat aku...tak payah la nak "love story" bagai..

Aku dah study dah..aku perhati je sekeliling aku (aku bukan stalker ok?) memang time sekolah bukan masa yang sesuai nak buat love story ni..sebab bila korang dah nampak dunia luar..hmm..korang akan nampak macam-macam spesies homo sapien..yang mungkin berganda-ganda lagi bagus daripada masa kita sekolah dulu??

Tapi..terpulanglah..aku cakap je..ehehe..dah la...itu saja...sekali lagi aku cakap..jangan ambil hati..ambil jantung pun jangan..ok?

p/s = member pernah tanya bilalah aku nak ada perasaan...haha... (dia kata aku hati batu..sampai hati..sob'sob')
p/s (2) = dah start kerja..haha..memang jarang update juga..walaupun dah tak duduk asrama lagi buat masa ni..haha..

Tiada ulasan: