Khamis, Oktober 14, 2010

Diari PMR 2010..

Wah! Nampaknya dah lama aku menghilang ye...rindu tak? Rindu tak? Hehe..posting aku kali ini boleh tahan panjangnya...jadi...kalau nak baca lebih lanjut...anda ada dua cara..

1. tekan tajuk posting ini
2. tekan "read more" di bawah posting....

Saya menanti anda... 
_____________________________________________________

Yay! Anda datang juga..terima kasih banyak-banyak! Inilah diari PMR saya..


5.10.2010
       
       7.15 pagi..pergi ke dewan...mula-mula buat revision dulu....huhu...ah! Masa tu memang semua "bad mood" sebab takut...terutama sekali...saya! Hehe...masa itu...subjek B.Melayu..dan secara jujurnya..subjek tu la yang aku dapat C masa trial dulu...argh! Serius..aku dah serik dah gagal dalam bahasa sendiri...

 

       Jadi..masa ujian kertas 1...semak berulang-ulang kali....hehe...tak nak gagal lagi dah! Masa rehat pula semua kecoh...baca KOMSAS la....contoh karangan la..masing-masing berdebat...ni keluar tu keluar ni tak keluar...last-last apa yang didebatkan tu semua tak keluar..haha! (Syukur Alhamdulillah...)

       Jadi..ujian kertas 2 habis pukul 11.50..pukul 2.30 start Geografi pula...jadi..memandangkan kami (PMR candidates) ada masa dalam 2 jam nak rehat....aku dan jiran aku pun balik rumah...

       Sampai rumah...ah! Baring kejap...lepas tu...sementara tunggu orang nak bang(azan)..tengok la kejap buku Geografi...hehe..

       Dalam pukul 1.45 petang tu pergi sekolah balik...2.30 pula start P.Islam...wow..."untung sabut timbul untung batu tenggelam"...apa yang aku & kawan-kawan aku buat latih tubi dalam kelas keluar dalam ujian...hehe...rasa lega...pada awalnya la....masuk aje bahagian sirah...adeh..yang aku terlepas pandang tu la yang keluar...waaa.....


6.10.2010

    Hari ini...Bahasa Inggeris(pagi) dan Geografi(petang)..hehe...nak tau tak...aku jadi "center of attention" masa tu...sebab..semua kawan aku tanya aku ni apa tu apa....hehe...tidak lupa juga...semua heboh karangan gaya hidup sihat (ataupun dalam BI..healthy living) akan keluar...semua cari karangan pasal tu kat dalam buku masing...last-last...tak keluar pun....hahaha! Kena buat story aje.. 

    Masa buat karangan....punya la bersemangat aku buat karangan tu (bersemangat la sangat..)...sampai nak tercabut jari-jemari aku rasanya.. Apapun...Alhamdulillah..Allah SWT permudahkan urusan aku sepanjang ujian tu...aku dapat juga ilham nak buat introduction..

    Habis ujian...semua cakap takut fikirkan result kan...mereka kata kat aku "kau tak apa nazifa...kau pandai BI...gerenti A punya..." Aku cakap kat mereka "korang tak pe...BM korang ok..BM aku C tau tak! C! bahasa sendiri pun boleh fail..risau aku tau tak!"

   Masa Geografi pula..hehe..nak tau tak....aku jumpa 4/5 soalan yang serupa dengan soalan PMR tahun lepas...tapi tak ingat lak tahun berapa..2008/2009 camtu...apalagi...suka la aku dapat soalan bonus...hehe...

7.10.2010

     OK....Sains dan Sejarah bukan gabungan yang bagus...sebab aku lemah dalam subjek Sejarah...jadi..pukul 5.00 pagi aku bangun baca la buku teks form 3 tu..hehe...

     Di sekolah....kawan-kawan semua tengah study Sains...aku pun tumpang la sekali (sebab aku tak ada buku rujukan sains..hehe)...ramai juga tanya sesama sendiri...apa fungsi villus la..peringkat penapisan petroleum la....hehe.. =P

     Kertas 1 memang...semua kobarkan (katakan) benda tu kacang(senang) aje...kertas 2 hah! Agak-agak keliru dengan soalannya...hihi...

     Sejarah? Awal-awal tu semua senyum sebab senang aje...masuk part form 2 susah sikit...masuk part form 3 boleh tahan la...huhu...harap la semua yang aku jawab tu lulus...aminn!

11.10.2010

    Hari ini merupakan hari terakhir bagi KEBANYAKAN pelajar...kecuali..pelajar aliran agama & pelajar yang "amik" B.Cina & B.Tamil...

    Pada pagi tu.... Matematik kertas 1...Alhamdulillah boleh jawab..1 jam 15 minit tu cukup-cukup saja...hehe...Matematik kertas 2? Oh my! Ada la...2 soalan ni boleh tahan susah...tapi...Alhamdulillah...tiada yang tertinggal / sengaja ditinggalkan...hehe..

    Selepas ujian ..pengawas perperiksaan kata.....kena masuk pukul 2.10 ptg...ala! Tak dapat nak balik!

    Apapun...ujian Kemahiran Hidup memang, memang bikin pecah kepala! Haha! Sebab..saya mengaku..saya agak-agak lemah dalam bahagian jahitan...hehe...malunya saya...(err...tapi elektronik tu saya boleh ye..) =P

    Selepas ujian KH..apalagi...hampir semua pelajar menjerit "merdeka!". Pelajar KAA, Cina dan India..erm...hanya mampu melihat saja....huhu...

12.10.2010
 
   Ya! Hari terakhir! Hari ini...B.Arab, B.Tamil dan B.Cina...(sudah semestinya saya kena jawab B.Arab..adeh!) OK..tentang B.Arab....tengok tajuk karangan pun dah...hah! Otak sudah blank! No idea!
Sebab terlampau takut...tapi..aku buat aje la..hari sukan sekolah diadakan bulan lepas la...kelas aku menang tempat pertama bola sepak la..haisy! (Dah tu aje idea yang aku dapat...) =P

  Apabila ujian B.Arab habis..apalagi...giliran pelajar KAA pula menjerit "merdeka!" (kecuali saya...saya tak rasa "merdeka" itu...saya takut result!)

  Dan...memandangkan kelas aku digunakan untuk SPM nanti...tak dapat la nak masuk...alamatnya...merempat la..hehe...jadi...aku dan kawan-kawan aku duduk la kat bilik kaunseling...hehe...
_______________________________________________

Ok..itulah diari PMR saya...sekarang aku harap..agar usaha cikgu yang mengajar aku dan kawan-kawan tanpa jemu...usaha ibu bapa aku menghantar aku pergi tusyen (walaupun mahal..). dan usaha aku study malam-malam dengan jiran aku harap-haraplah berbaloi bila tiba result nanti..aminn!

Doakan aku...doakan kami semua pelajar ting.3 ye...




  Falsafah hari ini : Kawan umpama adik-beradik yang boleh anda pilih...jadi..pilihlah kawan betul-betul ye..hehe...

Tiada ulasan: