Ahad, September 05, 2010

Ramadhan nak pergi....Syawal datang kembali...=( =)

Hmm...kalau ikut kalendar..Insyaallah...5 hari lagi kita akan menyambut Aidilfitri..tapi...keputusan mungkin berubah mengikut hasil cerapan anak bulan Syawal..hehe..

Hmm...sepanjang bulan Ramadhan ni...saya rasa lebih tenang..hubungan keluarga pun lebih erat..sebab tiap-tiap kali berbuka..makan sama-sama..dan yang membuatkan Ramadhan kali ini lain daripada Ramadhan sebelumnya..bagi saya..ialah..kami sekeluarga makan mi hailam tiap-tiap hari..hehe..

Kau tak jemu ke makan benda yang sama hari-hari..ha??!

Hehe..bila dah buka tak fikir apa lagi dah...makan aje...hehe..

Makan saja tahu...isy, isy, isy..

Ye la....kalau aku tak makan itu bukan puasa...itu berlapar....cerita sikit..  
 ____________________________________________

Ok..sambung balik...memang dah jadi tradisi keluarga aku...tiap-tiap kali berbuka puasa....mesti makan mi...tak kisah la...mi rebus ke...mi sup ke...mi goreng ke....yang penting..mi....hehe...

Kisah baju raya...



Aku yakin...ramai di antara kamu semua ni...dah beli baju raya kan? Kalau tak pun....mesti tengah mencari baju raya...hehe....tak kisah la tempah atau beli yang dah siap punya tu...yang penting mesti ada baju baru...kan kan??  =D

Tentang baju raya aku....sebelum puasa lagi dah beli dah..sebab...ayah & mama saya kata..nanti senang..tak payah penat-penat bulan puasa jalan kaki sana sini...hehe...

Masa beli tu memang seronok...ayah kata " kau ambil aje la baju mana yang kau nak..".. apalagi..dalam hati yahoo la..hehe...tapi...satu problem...saya sangat cerewet...

Kenapa lak kau cerewet? Aku tengok baju semua lawa aje...\

Memang la lawa...tapi masalahnya...ada yang lengannya pendek..bajunya singkat...hai...susah...susah...

Buta fesyen ke?

Aku bukan buta fesyen....tapi memilih..nanti pakai baju lawa tapi dedah aurat pun tak elok juga..
(bukan nak berlagak..atau istilah sekarang..mem"bajet"..tapi kena fikir juga kan?)
_________________________________________

Ketupat, rendang, lemang dan kuih-muih..

Semua benda ni mesti ada...hehe....biasalah...tradisi orang Melayu...wajib ada...kalau tak ada tak sah..tapi...seumur hidup aku...tak pernah pun kacau rendang...kacau dodol..bakar lemang..apa lagi buat biskut raya....nak juga merasa.. =)
_________________________________________

Kunjung-mengunjung...

Bahagian ni aku paling suka....bukan sebab duit raya ye...tapi sebab nak berjumpa saudara-mara yang "bau-bau bacang" dengan aku...ehehe...apalagi kalau pergi berkunjung ke rumah kawan-kawan...lagi syok!
________________________________________

Tapi....raya tahun ini....

Den tak dapek la nak rayo pueh-pueh..sobab ae..den nak keno buek ulang kaji...PMR nak dokek..kang takut menyosal lak nanti...nak nangih kang tak do guno ae..nak buek cam no.....

(Terjemahan : Aku tak dapat la nak raya puas-puas...sebabnya..aku nak kena buat ulang kaji..PMR nak dekat...nanti takut menyesal..nak menangis tak ada gunanya....nak buat macam mana...)

Tapi sekurang-kurang den dapat ulang kaji dengan sepupu aku dan kalau aku ada soalan yang aku tak faham..aku boleh tanya abang/kakak saudara aku...hehe...
_________________________________________

OK..sampai sini saja posting aku kali ini...ada peluang hantar posting lagi... =)

(p/s = masih ada peluang untuk buat qiamullail...)

(p/s = Ya Allah...sudah beberapa aku kerugian dalam merebut peluang yang Kau berikan..permudahkanlah aku/kami untuk beramal..beribadah...keranaMu..Amin...)

4 ulasan:

Ahmad Nizam Awang berkata...

Salaam Aidul Fitri. Maaf zahir dan batin. Taqobbalallahu minkum :)

Selamat ber PMR jugak Nurul! All the best to you ;)

Nurul Nazifa Azmi berkata...

salam aidilfitri juga..
innahuminkum taqobbal ya karim..
terima kasih bnyk2.. =)
all the best too! =P

jk berkata...

salam blogger!
slmt raya!
mn tuan rumah!

Nurul Nazifa Azmi berkata...

salam blogger juga..
slmt raya..
tuan rumahnya ada..maafla lambat sangat balas...
tuan rumahnya sibuk sebab PMR...hehe...

=)

(walaupun aidilfitri dah habis..tapi aidiladha tak lme lagi..boleh dikira kan? hehe)