Sabtu, Mei 15, 2010

Kempen sekolah hijau di SMK Seri Pagi..

(p/s = Ini entry yang paling panjang sebab banyak gambar...hihi..)

(p/s (2) = hmm.....secara jujurnya aku cakap...masa aku tengah taip ni aku baru balik....hehe...letih la.... =P)

Kempen sekolah hijau....(bukan cat sekolah dengan warna hijau ye...)..mula pukul 8.30 pagi...habis pukul 12.30 tengah hari....dimulakan dengan menanam pokok kat padang (dekat dengan tempat berlatih memanah tu!!)  =D

Aku pun apa lagi...ambil gambar la...nak berlatih jadi "photographer" la katakan...

Sebelum tu...kita tengok gambar masa berkumpul kat tapak perhimpunan dulu...



Fattah suka semacam aje...


Sekarang...gambar masa tanam pokok pula ye...


 




Cikgu Hafiz (baju hijau)..jurugambar hebat!


Aik? Cikgu Arshad (baju ungu) bagi demo ke?






Semangat itu penting...haha!



La...ada orang kat belakang...tak perasan lak..

Ha!! Sekarang...pelajar-pelajarnya pula!!!!



Pelajar-pelajar lelaki 3 Lavender...agaknya yang perempuan mana ye?



Astman dengan Mustaqim...


Dah..aku pula yang mencangkul ye..


Mustaqim....tolong la Izazaya tu....



Dengan "adik" aku....Syamimi..hehe...

Hmm.....dah habis tanam-tanam pokok tu...terfikir nak pergi kat kelas...tapi...cikgu suruh aku dengan kawan-kawan aku pergi kat bus stop sekolah....aiseh....dan...inilah yang berlaku...

KUTIP SAMPAH!! TIDAK!!!



Kawan den senyum aje la..



Tengah geram sebenarnya ni...senyum aje la ye..



Semuanya rajin-rajin saja.. =)



Rehat sebentar di kantin...penat betul la!!! =P


(p/s = siapa yang kotorkan balik tempat tu memang "hampeh" la aku cakap....memang "hampeh"...)

Hehe...dah habis bersihkan bus stop tu....apa lagi...balik kelas la!! Yay!!  Dapat juga!!=D


Kelasku....




Nama kelas aku...


Firdaus & Izati...rajin bah!!



Tingkap kita dah bersih!!! =D


Lepak-lepak dulu....haha! =D



Kemudian...makan tengah hari (waktu yang aku tunggu-tunggu....hehe...)....tapi kena berkumpul kat tapak perhimpunan dulu la...




Sempat ambil gambar cikgu sebelum turun.. =D



My best friend...Sahirah... =D



Atiqah, Faralin...Umi kat belakang pula!! Aiseh..



Dah habis cerita....itulah pengalaman yang dah sah-sah aku ingat sampai bila-bila..(terutama sekali bila kena kutip sampah..hehe...)



(p/s = Aku jumpa botol arak kat bus stop...oi! Tak guna siapa yang buang benda tu!!) *(kecoh seketika...)

4 ulasan:

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

waa cikgu hafizullah yg semakin gemok,,hekhek

rindu plak kat skola,,huu

makin ramai cikgu baru yang cun2,,,huhu

segan i nak g skola,,,hahaha

Nurul Nazifa Azmi berkata...

wah..wah...wah...abg.lokman!!

nmpk cikgu cun2 aje dah segan ye tak...haha!

haha!! kesian cikgu hafiz.. =P

Neezhom Photographic berkata...

Salaamun alaikum w.b.t....... huyyo manyak nyer gambar diaa :D ske ambik gambar eh, bagus2 keep it up

ingatkan dah tutup dh blog, pasal masuk profile x dapat2 ih ih ih. bagus la masih ada lg rupanyaa

jaga diri baik2 sokmo Nazifa. All the best :)

Nurul Nazifa Azmi berkata...

waalaikumsalam w.b.t...hehe...skli skla amik gmbr bnyk2.. =D

haha...tersalah wat setting...sbb tu tak bley buka profile... =P

ok abg! saya akn jaga diri..baik pnye!! hehe.. =D