Ahad, Julai 17, 2011

29 Jun yang mengejutkan.. :P

Assalamualaikum dan salam sejahtera..Alhamdulillah...dah 5 minggu tak balik..akhirnya dapat juga balik.. :)

Ok...ini kisah hari jadi saya di sekolah baru..hmm....kali pertama tu sambut hari lahir di perantauan..haha...
(over seyh.....baru Seremban-Jempol...belum Seremban-Jordan lagi...hehe...)

Baiklah..this is the story... :P

28.6.2011 (waktu prep)

Baiklah...masa ni baru nak buat homework (promote sikit kerajinan...hehe..) dan secara tiba-tibanya seorang kawan saya ni tiba-tiba saja nak marah-marah tak tentu pasal (sumpah benci dengan orang yang marah tak tentu pasal...rasa macam nak tempeleng aje..)

Kelakuan itu pula diikuti oleh kawan-kawan saya yang lain..(ok...masa ni memang darah tengah naik..) dan kemudian...kawan saya ni ucapkan satu ayat ni yang betul-betul membuatkan darah saya menyirap..maka..saya pun terus pergi ke surau...ambil wudhu' (wudhu' merupakan cara yang lebih afdhal untuk hilangkan marah betul tak?)

Pendek cerita...ada perjumpaan rumah hijau...habis perjumpaan balik dorm...


11.30 mlm (selepas bacaan al-mulk)

Baiklah...time ni la suasana menjadi lebih "hangat"..kawan saya tu...dengan kawan yang lain (dengan kata lain...satu geng..) bawa saya kat bawah tangga...time tu la.....mereka semua "siksa" emosi saya...
Mereka semua kata mereka tak puas hati dengan saya...siap ugut-ugut lagi...derr...masa tu memang hati dah panas tahap kritikal...siap sumpah-sumpah dalam hati...hehe.. (jangan jadi macam saya..saya memang macam tu kalau hati terlampau panas...)

Tapi...sepanjang saya kena "torture" tu...saya ada perasan..yang mereka selalu ulang ayat yang sama (jadi matang la...tak puas hati dengan kau la...) sampai saya pun dah naik muak dah dengar ayat tu...dan saya juga perasan mereka ada tergelak sikit...masa tu dah syak dah...tapi sakit hati punya pasal....buat dek aje laa... :P

Sampailah satu ketika ni..mereka suruh saya bangun...berdiri kat bawah beranda tangga tu...akhirnya..

12.00 tengah malam..

DUSSSHHHHH!!!!

Happy birthday to you (2x)
Happy birthday to Nazifa..
Happy birthday to you...

Oh...kena simbah air laaa.....

Maka saya pun buat la muka tak puas hati (sebab memang tak puas hati....cis!!) dan siap sedia nak "blah" dari tempat tu..kawan-kawan pun tarik tangan saya..."weyh..sorry weyh..."..semua kerumun saya...dan akhirnya....saya pun menangis....woha....

Mereka bawa saya ke bilik pantry..wow...mereka sediakan mi sedaap goreng!! Wuhuuu!!! Terbaik ar!! :)

(Gara-gara tangisan yang kuat gile sampai tingkat dua boleh dengar tuu....saya dapat wish daripada semua orang di hostel...sweet!!! :D)
29.6.2011 (4.00 petang)

Mak lang datang....yay! Beliau datang bawa kek....dengan nasi ayam..hehe...sukanya..masa tu ayah & mama tak dapat datang...huhu...sedih juga la...tapi..pakai handphone Mak lang...apa lagi...telefon laa...hehe... :D

9.00 - 10.00 malam - Kelas BI

Time ni ada kelas BI...gabung dua kelas....masa ni tgh belajar pasal "The fruitcake special"...habis kelas...semua budak perempuan nyanyi lagu birthday untuk saya dan seorang kawan saya yang juga kongsi tarikh lahir yang sama dengan saya..hehe...terharunya...
Well...itulah kisah hari jadi saya...ehehe...memang kena bang bang boom la time tu...hehe...

Sampai sini saja cerita saya....ada peluang Insyaallah sambung lagi.. :)

2 ulasan:

nurafiqah najaa berkata...

ceh...trase ak seyh...hahaha...
na ag x nazifa...............

Unknown berkata...

najaa : tak nak...serik aku.. :P